2/22/2017 42

Jaka Dieta Odpowiednia Dla Osób Biegających ?

Darmowy hosting zdjęć i obrazków

Już coraz bardziej czuć zbliżającą się wiosnę. Co za tym idzie
każdy z nas chce zrzucić niepotrzebne kilogramy. Wybieramy różne metody
ich pozbycia się - ćwiczenia, cardio, zumba i bieganie. Jestem osobą, która 
uwielbia biegać, a kiedyś nawet kochałam. Niestety przez moje problemy z kręgosłupem
w tym roku muszę zrezygnować z tej aktywności fizycznej. Bardzo nad tym ubolewam.
Wiadomo, że bieganie ma bardzo dużo swoich zalet jako jedyne do dążenia w utracie
zbędnych kilogramów. Bieganie to nie tylko utrata paru kilogramów ale także odpowiednie
dotlenienie naszego organizmu, lepsza kondycja, łagodzi stres, chroni nas przed zawałem
serca spotykanym coraz częściej nawet u osób młodych. Bieganie to przede wszystkim
zdrowie !. Jeśli nie lubicie biegać to zachęćcie do tego swojego męża, mamę , dzieci,
sąsiadkę będziecie mieli świetne towarzystwo. Skąd brać motywację ? Przede wszystkim
pomyślcie chociaż raz o swoim zdrowiu nie tylko o kilogramach. Kilogramy można zrzucić
szybko ale o zdrowie powinno się dbać zawsze. Ono jest jedno, drugiego nie dostaniemy.

Znalezione obrazy dla zapytania bieganie

Dieta dla osób biegających

Nigdy nie byłam zwolenniczką różnego typu głodówek. Mówimy im stanowcze NIE !
Bardzo ważną rolę pełni odpowiednia dieta. Dieta powinna być odpowiednio
ułożona do naszego wieku, schorzeń, płci oraz zapotrzebowania kalorycznego.
Dobrze zbilansowana dieta, no właśnie jaka to jest ??



Dieta zbilansowana dla biegacza powinna zawierać więcej witamin, minerałów
oraz niektórych aminokwasów, ponieważ nasze zapotrzebowanie na nie będzie
się zwiększało podczas biegania. Do prawidłowego funkcjonowania na co dzień
będzie też potrzebne w większych ilościach żelazo, aby nasza krew mogła
transportować więcej tlenu. Żelazo znajdziemy przede wszystkim ziemniakach
brokułach, białej fasoli, soczewicy, szpinaku, sojii, kukurydzy oraz migdałach. Dieta biegaczki powinna składać się w 60% z węglowodanów złożonych i być bogata w produkty o wysokiej zawartości białka, dlatego, że na początku treningów będziesz zużywać go więcej do regeneracji mięśni i drobnych ich napraw w ich ubytkach. Ważne są też składniki mineralne, szczególnie żelazo, ale również wapń i magnez oraz witaminy-antyoksydanty, które będą walczyć z wolnymi rodnikami produkowanymi w nadmiarze w trakcie biegania.



Jeśli jesteś kobietą zaczynasz bieganie, zacznij od wyliczenia ilości kalorii, których potrzebujesz. Biegacze, jak wszyscy, muszą jeść różnorodnie, a ich dieta powinna zawierać wszystkie z pięciu grup spożywczych (zboża, owoce, warzywa, mleko i mięso).
Kaloryczność diety zależy od płci, masy ciała oraz poziomu aktywności i przebieganego dystansu. Im dłużej będziesz biegać, tym twoje zapotrzebowanie na kalorie będzie większe. Wylicz ile ich potrzebujesz na początek. Strona EATZONE niedługo będzie

wprowadzać catering dietetyczny także dla biegaczy -> https://www.eatzone.pl


A wy jaką lubicie aktywność fizyczną ? 












42 komentarze:

  1. podoba mi się to opakowanie na końcu :D
    dbając o siebie właśnie najważniejsza jest dieta, a potem ćwiczenia.
    super wpis, dużo się dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis. Ja właśnie mam zamiar ułożyć sobie dietę, ale tylko dla siebie. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, pamiętaj aby była zbilansowana !

      Usuń
  3. świetny wpis, dieta przede wszytskim

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach ułożyć sobie właśnie dietę, a ty przychodzisz z pomocą! Dzięki :)
    http://www.mybloggingtravel.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i pamiętaj aby ja dokładnie przepatrzeć czy błedów jakiś nie popelniasz ;)

      Usuń
  5. Opakowanie na końcu mega.
    niestety nie biegam a diet nienawidzę.

    jak zrobiłaś slajd zdj na ig? Ja robiłam na tej samej stronie ale nie bylo opcji slajdu ;c

    https://midnight-about-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi być chociaz ja go dość dawno robiłam sprawdz sobie jeszcze raz kochana :*

      Usuń
  6. Biegaczką to ja na pewno nie jestem... no chyba, że za autobusami ;) Ale jestem pewna, że Twój post przyda się niejednemu biegaczowi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. swego czasu wręcz nałogowo biegałam i tak uzależniłam od tego mój organizm, że zaczęłam się zastanawiać czy to aby na pewno zdrowe podejście :D. W tym roku jednak nie mam zamiaru zaprzestawać, pomimo rocznej przerwy wraz z marcem wracam do biegania i oby mi nic nie stanęło na drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny wpis! Ja mam dietę permanentną ze względu na alergie i nietolerancje pokarmowe, w sumie nuda dla większości ale jak mus to mus, najważniejsze jest zdrowie 🙂

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię biegania i w sumie nawet nie mogę biegać więc maszeruję ;) ale bez diety.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak dobrze że w dzisiejszych czasach słowo dieta nie kojarzy się już z głodzeniem <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety bieganie to nie moja kategoria, po przebiegnięciu 20m zionę i łapię oddech, niestety moja astma i mała pojemność płuc mi na to nie pozwalają :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie przepadam za bieganiem. Ale za to uwielbiam inne ćwiczenia. Muszę sprawdzić jaka dieta będzie do nich odpowiednia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja właśnie od tygodnia wzięłam się za siebie. I tutaj właśnie mnie uświadomiłas że muszę dobrać dietę do siebie. Dziękuję za post :)
    Buziaki Kochana.

    OdpowiedzUsuń
  14. kocham biegać. Już czekam na wiosnę i pierwsze ciepłe dni, aby mieć możliwość wbić się w sportowe buty i ruszyć przed siebie.
    A co do diety- faktycznie musi być odpowiednio skomponowana. Bieganie zużywa dużo kalorii i warto zadbać by odpowiednio je uzupełniać ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś biegałam, z dużym naciskiem na słowo KIEDYŚ .. ;D A dieta, dieta mi nie potrzebna :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny wpis PAtrycja :D Jednak juz wiesz, ze akurat u mnie dieta nie jest potrzebna. Ale fajnie, ze sa firmy, które i takie oferty proponuja :D

    OdpowiedzUsuń
  17. zdrowa dieta kazdemu się przyda i troszkę ruchu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja uwielbiam biegać i na pewno wezmę kilka twoich rad do serca :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Byłam u nich na stronie i widzę ze akurat obaszar warszawy to obejmuje swietnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Warto dbać o swoje zdrowie , często sama biegam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Może kiedyś się przekonam do tego biegania ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Każda aktywność jest człowiekowi na plus:) Lepsze to niż posadzić tyłek na kanapie przed telewizorem i obżerać się chipsami, hehe
    Dieta+ćwiczenia= zdrowy tryb życia= zdrowie <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja nie lubię biegać i raczej nie będę :) Wolę ćwiczyć, jak dla mnie bieganie zbyt mocno wyrabia łydki, a tego wolę uniknąć:P Dodatkowo u nas często jest duży smog.Za to w domu codziennie minimum godzinka ćwiczenia z hantlami i na różne partie, które akurat chcę poprawić ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super wpis kochana. bardzo zachecający :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo mnie zmotywowałaś. Ja nie bardzo potrafię sobie odmówić.
    Odwdzięczam się za szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Kto mi to dupsko do biegania rozbuja, ale fajny wpis, dobrze wiedzieć, że jest coś takiego :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Szkoda że u nas nie ma takiej opcji z kateringiem. Chętnie bym skorzystała.

    OdpowiedzUsuń
  28. Super pomysł 💪🏼👍🏼😉. Pati a zdjecia fenomenalne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia kochana pochodzą ze strony cateringu :)

      Usuń

Copyright © 2017 Gabrysiowa Mama