5/29/2019 6

Niepohamowany Apetyt - 4 Sprawdzone Sposoby Na Poskromienie Go


Nadmierny apetyt to problem wielu osób będących na diecie redukcyjnej oraz borykających się z otyłością oraz nadwagą. To właśnie apetyt sprawia, że czujesz potrzebę ciągłego jedzenia, chociaż jej nie odczuwasz.  Bardzo często uczuciu apetytu sprzyja fakt, że poczujesz nagle zapach jakiegoś smakołyku, który akurat masz pod ręką. Niestety jest to efektem podjadania, które nie prowadzi do niczego dobrego, a nawet może sprawić, że otrzymamy tak bardzo niechciany efekt jojo podczas diety. Oczywiście da się temu zaradzić. Przedstawię Wam w dzisiejszym wpisie kilka moich sprawdzonych sposobów na zmniejszenie niepohamowanego apetytu. Chcecie je poznać? W takim razie zapraszam. 


1 .Jedz Produkty O Niskim Indeksie Glikemicznym !

Dieta bogata w większości w produkty o niskim indeksie glikemicznym zapewnią nam sytość oraz uczucie najedzenia. Produktami o niskim indeksie glikemicznym tzw. IG określamy tylko te, które mają wskaźnik poniżej 70 IG. Zatem wprowadzamy do swojej diety większa ilość migdałów, ale tutaj też trzeba być przy nich ostrożnym, gdyż w większej ilości są bardzo kaloryczne. Truskawki również należą do takich produktów, a dodatkowo zaczyna się ich sezon, więc to będzie idealna sytuacja do wprowadzenia ich do naszego jadłospisu. Możemy także jeść śliwki, awokado, ananasy, grejpfruty, gruszki, jabłka, maliny, kiwi, pomarańcze, wiśnie, winogrona, morele, melony itd. Poniżej wklejam Wam dla ułatwienia tabelkę.


2 . Zajmij się czymś / Więcej ruchu !

Nie ma nic lepszego na nie myślenie o doskwierającym głodzie jak ruch na świeżym powietrzu. Zorganizuj sobie trening w swoim ogrodzie, parku, gdzie tylko chcesz. Cieplejsza temperatura, słońce to świetna dawka energii, ruchu, ale także witaminy D3! Większy apetyt pojawia się właśnie wtedy kiedy nie mamy aktualnie żadnego zajęcia. W przypadku kiedy nie masz ochoty akurat na trening to zdecyduj się na krótki spacer lub nawet małe zakupy. Zdecydowanie będzie lepiej jeśli czymś się zajmiesz niż będziesz siedzieć bezczynnie. Wiele razy o tym doskonale się przekonałam. 


3. Wspomagaj się suplementami !

Słyszeliście kiedyś o tabletkach wspomagających hamowanie głodu? Możecie też przeczytać o nich tutaj http://medicot.pl/tabletki-powstrzymujace-apetyt/ . Jest to jeden z popularniejszych sposobów stosowanych w przypadku osób, które chcą szybciej schudnąć, hamując apetyt. Należą do nich w szczególności suplementy, które zawierają błonnik pokarmowy, chrom oraz chitosan. Są one także skierowane do osób, które nie chcą borykać się z efektem jojo tuż po przeprowadzonej redukcji.  Takimi suplementami są tabletki z sibutraminą ( http://medicot.pl/tabletki-z-sibutramina/ ). Jest on głównie skierowany do osób walczących z otyłością. Tuż przed jego suplementacją należy poprzedzić to badaniami. Oczywiście na rynku znajdziemy także, wiele innych suplementów zmniejszających apetyt. Zawsze można spróbować wprowadzić je do swojej redukcji. 


4. Zastępuj słodycze owocami - To Działa !

Ostatni sposób to mój ulubiony, czyli zastępowanie słodyczy owocami. Dla wielu z Was może być to śmieszne, ponieważ jak można je tak zastąpić? Otóż da się. Moim zdaniem owoce są bardziej słodkie niż nawet słodycze! Początkowo może być Ci ciężko, ale przy dłuższym czasie stosowania tej metody, zobaczysz, że zaczniesz coraz częściej sięgać po owoce.  Nie dość, że zyskasz pyszną przekąskę, ale także wiele potrzebnych dla twojego organizmu składników mineralnych oraz witamin. Możesz przyrządzić sobie pyszny sorbet, tartą, owsiankę, musli z dodatkiem owoców. 


A Może Wy Znacie Jakieś Sposoby Za Zmniejszenie Apetytu ?




6 komentarzy:

  1. Świetny post, chociaż te potrawy już powodują u mnie apetyt :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Dorotko, ale przykładowo takie lody z owoców można śmiało jeść nawet w większych ilościach :D

      Usuń
  2. Super wpis, ja chętnie wprowadzę do swojego życia więcej aktywności fizycznej, chodź pogoda ostatnio nabroiła i ciągle pada, więc rower, czy bieganie po lesie nie wchodzi w grę. Może zacznę jogę ćwiczyć zawsze to jakieś wyjście ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w sumie nigdy nie byłam na żadnej diecie, choć akurat wiele z produktów o niskim indeksie i tak bardzo lubię i jem regularnie :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam niestety odwrotny problem, często nie odczuwam głodu choć wiem, że powinnam zjeść.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno się przyda. Niektóre rzeczy mogę jeść i jeść

    OdpowiedzUsuń

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są między innymi wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics.

Copyright © 2017 Gabrysiowa Mama