7/04/2021 20

5 rzeczy niezbędnych do ćwiczeń w domu!

 

5 rzeczy niezbędnych do ćwiczeń w domu!


Siłownia to idealne i najbardziej pożądane miejsce do ćwiczeń. Niestety nie każdy z nas ma możliwość korzystania z jej dobrodziejstw. Nakłada się na to wiele czynników, takich jak ograniczony czas, budżet lub brak jakiegokolwiek obiektu w naszym obszarze zamieszkania. W takiej sytuacji najlepszym wyjściem będzie trening w zaciszu własnego domu. W sieci znajdziemy wiele ciekawych treningów online, które nie wymagają od nas wyjścia z domu. 


Planując pierwsze treningi oraz kompletując niezbędne rzeczy do ćwiczeń, powinniśmy określić jaki cel chcemy osiągnąć. Mam na myśli tutaj poprawienie kondycji, zrzucenie kilogramów lub wyrzeźbienie danych partii ciała. W sytuacji kiedy jesteśmy osobami, które dopiero rozpoczynają swoje pierwsze treningi, zacznijmy od optymalnej aktywności. Naszym startem będą 3 dni treningowe w tygodniu. Przykładowy planem treningowym dla redukcji wagi będą 1-2 trening cardio oraz 1 interwałowy. Oczywiście ten plan modyfikujemy w zależności od ustalonych celów. 


W domu możemy trenować bez gadżetów, jednak w późniejszym czasie okazują się niezbędne. Z tego właśnie powodu warto o to zadbać już przy etapie planowania i przygotować wszystkie gadżety, które spowodują, że nasze ćwiczenia będą o wiele efektywniejsze i przyjemniejsze. Zatem co będzie nam potrzebne?




5 rzeczy niezbędnych do ćwiczeń w domu!



#1Strój do ćwiczeń - postaw na wygodę!



Pierwszy nieodłączny element, o który musimy zadbać w pierwszej kolejności to strój do ćwiczeń. Nieważne czy trening wykonujemy w siłowni czy w domu, ale wygodna odzież do ćwiczeń to podstawa, bez której trening nie będzie komfortowy. Podczas treningu powinniśmy czuć się przede wszystkim wygodnie oraz komfortowo. Wybierając go zwracamy uwagę na materiał. Starajmy się, aby był jedynie lekko przylegający, przewiewny oraz wygodny. Zaletą treningu w domu jest przede wszystkim, iż nie ma potrzeby rezygnowania z staników sportowych. Nie musimy przed nikim zakrywać wstydliwych partii naszego ciała. Bez problemu kobiety mogą postawić na stanik sportowy, idealnie podtrzymujący biust, a do niego odpowiednie, dopasowane legginsy lub szorty. Nie zapominajmy także o wygodnym obuwiu. 



#2Mata do ćwiczeń- liczy się jakość



Nie jest to obowiązkowy element, bez którego nie rozpoczniemy pierwszych treningów. Dzięki macie zapobiegniemy powstawaniu nieprzyjemniej przetrać oraz odczuwaniu bóli pleców po zakończeniu ćwiczeń. Domowy dywan nie jest dobrym pomysłem. Wiele ćwiczeń dostępnych w sieci wręcz wymagają od nas posiadania jej . Wybór maty jest uzależniony od naszych indywidualnych wymagań oraz rodzaju wykonywanych ćwiczeń. 




#3Hantle - dostosuj ciężkość do swoich możliwości!



Hantle, nazywane są inaczej sztangielkami. Nie służą one jak to potocznie się mówi do rzeźbienia bicepsów. Są one tak uniwersalne, że sprawdzą się idealnie wszelkich treningach. Oczywiście ich ciężkość musi być odpowiednio dopasowana do naszych możliwości, a w późniejszym czasie stopniowo zwiększana. Hantle pozwalają nam na wykonanie całego treningu ciała tylko za ich pomocą. Przede wszystkim w przyśpieszonym tempie modelują partie naszego ciała. Dla osoby początkowej najlepszym wyborem będą hantle z regulowanym obciążeniem. Pozwoli to na swobodne wykonywanie ćwiczeń. 




#4Zegarek- monitoruj spalane kalorie! 



Zegarek, czyli jeden z ważnych elementów, niezbędny do ćwiczeń. Pozwala nam na regularne monitorowanie czasu oraz spalonych kalorii. W każdej chwili mamy możliwość wyznaczenia określonej godziny oraz czasu jaki przeznaczymy na trening. Zegarek oprócz śledzenia naszego tętna oraz spalonych kalorii, da nam szybki i łatwy dostęp do funkcji w naszym telefonie. Zegarek to przede wszystkim idealny element który może nas jeszcze bardziej motywować do codziennej aktywności fizycznej. 




#5Taśmy do ćwiczeń 



Taśmy do ćwiczeń, inaczej gumy do ćwiczeń to odkrycie ostatniego roku. Niepozorna rzecz, a jest w stanie zdziałać naprawdę zaskakujące efekty. Treningi wzbogacone o taśmy do ćwiczeń są bardziej efektywniejsze, zwiększają wytrzymałość, wzmacniają mięśnie. Ćwiczenia nie stają się żmudne i nudne, są urozmaicone. Na rynku mamy bardzo szeroki wybór np. Allegro. Warto wspomnieć również o programie partnerskim, który pozwoli nam na zdobywanie nagród. Program afiliacyjny Allegro polecam jest bardzo prosty i przyjemny. Wystarczy udostępnić przez nas polecany przedmiot np. gadżet sportowy w sieci lub dla naszych znajomych. Co jest bardzo ciekawe, w przypadku kiedy kupi również inne rzeczy, wchodząc przez nasz wygenerowany link to również zostaną przyznane dla nas punkty. Wartość, którą otrzymujemy z transakcji wykonanej przez osobę polecającą to 20% wartości zakupu. Wartość ta trafia na nasze konto Allegro Polecam i w przypadku, gdy posiadamy minimalnie 20 zł to mamy możliwość wypłaty pieniędzy a nasze konto bankowe. Moim zdaniem jest to prosta i przyjemna forma zdobywania nagród. Więcej informacji pod linkiem https://allegro.pl/artykul/allegro-polecam-jak-sie-dzielic-i-zdobywac-nagrody-ZMWO8YMYnu3



A czy Wy ćwiczycie w domu? Podzielcie się tym w komentarzu!



Gabrysiowa mama instagram

Gabrysiowa mama kontakt


20 komentarzy:

  1. Nie ćwiczę w domu, ale strój sportowy i mata na pewno się przydają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko się przydają, ale w kwestii stroju to jest on wrecz niezbędny ;)

      Usuń
  2. Same przydatne rzeczy, choć raczej nie dla mnie, ja jakoś nie jestem fanką ćwiczeń :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu nie chodzi o to, aby być fanka cwiczeń. Wszystko zalezy od naszej kondycji i czy chcemy prowadzic zdrowy tryb zycia ;)

      Usuń
  3. nie mam tylko maty, ale poważnie zastanawiam się nad jej zakupem, a i ciężarki ostatnio dokupiłam nowe ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mata to elementy warty zakupu, poniewaz bardzo często wygodniej na niej wykonywac cwiczenia, niż na dywanie ;P

      Usuń
    2. oj tak, zwłaszcza kiedy się nie odkurzyło ;-)

      Usuń
  4. Przede wszystkich najważniejsza jest motywacja. Ja ćwiczę w domu bardzo nieregularnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, równiez miałam napisac o motywacji bo bez niej praktycznie zadnego celu nie osiagniemy ;)

      Usuń
  5. Tylko na rowerze stacjonarnym czasem ;) Wolę jednak spacery od ćwiczeń ;) Kroki i kalorie wtedy liczy mi aplikacja w telefonie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście tak jak ty kochana ćwiczę na orbitreku, chociaz w nim mam wbudowany licznik ;)

      Usuń
  6. Ja ostatnio mam tyle na głowie że moje ćwiczenia poszły w odstawkę nad czym ubolewam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co się martwić kochana, bo jak wszystko sobie na spokojnie ogarniesz to będziesz miała wtedy czas na nie ;)

      Usuń
  7. Oczywiście, że ćwiczę w domu i wciąż mi brakuje maty z prawdziwego zdarzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się rozejrzeć, szczególnie, że teraz w sklepach często są świetne promocje ;)

      Usuń
  8. odkąd kupiłam dobry rower MTB od razu mi się lepiej ćwiczy, poprzedni był stary, trzeba było się namęczyć żeby w ogóle jechał, a ten daje radę nawet na nierównej drodze :) poza tym też mam taśmy do ćwiczeń i się u mnie sprawdzają bo pozwalają na zlikwidowanie bólu kręgosłupa i rozciąganie się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, taśmy działają rewelacyjnie. Przede wszystkim rozciągająco, a jak wiemy, ze rozciagnie jest bardzo wazne na koniec treningu ;)

      Usuń
  9. zdecydowanie mata to produkt wart zakupu, bo człowiek się nie ślizga na panelach ;) a smartwatch pozwala na kontrolę tego ile ćwiczymy i ile udało nam się spalić kalorii :) staram się ćwiczyć salsę solo w domu, choć w szkole tańca zawsze jest przyjemniej :)

    OdpowiedzUsuń

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są między innymi wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics.

Copyright © 2017 Gabrysiowa Mama