Jak rozwijać firmę ? 4 skuteczne porady

 

Jak rozwijać firmę ? 4 skuteczne porady


Każdy przedsiębiorca doskonale ma świadomość tego, że podstawą sukcesu biznesu jest ciągły rozwój firmy. Niestety nie dla wszystkich świat biznesu jest znany, aby potrafili skutecznie pozyskiwać nowych klientów oraz zwiększać ich ilość. Okazuje się, że rok 2022 jest idealnym rokiem na rozwój poprzez zaplanowanie kolejnych kroków dla naszego sukcesu w biznesie. W dzisiejszym wpisie poznacie 4 skuteczne sposoby na rozwój Waszej firmy. 




#1 Badania rynku



Nie ma prostego i magicznego sposoby na skuteczny rozwój firmy. Każda działalność jest inna i może potrzebować innego kierunku rozwoju. W jaki sposób określić w jakim kierunku iść? To do czego powinna dążyć nasza firma określają badania rynku firmy. Badania rynku oraz analizy marketingu to jedne z najskuteczniejszych metod na regularne monitorowanie KPI prowadzonego przez nas przedsiębiorstwa. Dzięki nim bez problemu sprawdzimy poziom zaufania wśród klientów, zmierzymy satysfakcję partnerów biznesowych oraz zaczerpniemy opinii przed wprowadzeniem nowych produktów do oferty. Celem przeprowadzenia takowych badań jest pozyskanie informacji dotyczących podejmowania dalszych kroków w przedsiębiorstwie. Decyzje te pozwolą nam wykorzystać odpowiedni moment na rozpoczęcie firmy lub uchronić nas przed kryzysem. 



#2 Obecność w internecie



Rok 2020 przyniósł nam smutną, ciężką dla wielu osób pandemiczną rzeczywistość, która zmusiła ich do przeniesienia swojej działalności do Internetu. Internet stał się nieodłączonym elementem funkcjonowania naszego biznesu. Pozwala nam na szybkie dotarcie do nowych, potencjalnych klientów oraz zbudować rozpoznawalność marki. Oczywiście nie wszystkie biznesy możemy przenieść do sieci, ale część z nich na pewno tak. Ponadto klientów, dokonujących zakupy w internecie stale przybywa. Wzrost takowym zainteresowaniem jest spowodowany ciągłym rozwojem oraz czynnikom takim, jak wygoda, bezpieczeństwo i szybkość, jaką dają nam zakupy online. 



#3 Zaangażuj swoich klientów 



Zaangażowanie klientów zawsze będzie dobrym narzędziem do rozwoju firmy. Często utrzymanie obecnych klientów biznesowych będzie bardziej dla nas opłacalne, niż pozyskiwanie nowych. Ciągły rozwój wiąże się z większymi kosztami, zatem nie możemy utracić potencjalnych, dotychczasowych klientów. Zanim zaczniemy pozyskiwanych nowych klientów, musimy mieć pewność, że dostatecznie dbamy o nowych. 




#4 Zwiększ swoją obecność w social mediach



Dobry marketing i silna społeczność to najlepszy sposób ciągłego rozwoju oraz budowania bazy klientów początkującej, słabej firmy. Warto jest być w jak największej ilości kanałów social mediów, jednak nie róbmy tego na siłę. Przede wszystkim dokładnie przeanalizujmy grupę docelową naszych odbiorców. W przypadku np. 45 letnich mężczyzn platforma Tik Tok nie będzie miała najmniejszego sensu. W sytuacji kiedy będziemy mieli opracowane platformy, na których rozpoczniemy działania to kolejną najważniejszą zasadą jest regularność. Publikujmy jak najwięcej treści, a najlepiej codziennie. Publikując treści w ten sposób, będziemy pojawiali się na górze listy, zwiększając swoją widoczność w social mediach. Jednak starajmy się nie publikować treści jedna po drugiej, gdyż niektóre z platform społecznościowych posiadają algorytmy, które preferują publikację treści rozłożone w ciągu dnia. Dodatkowo posiadając biznesowa konta, będziemy mieć dostęp do wielu pomocnych narzędzi między innymi informację w jakim przedziale czasowym publikować treści, aby dotrzeć do jak największej ilości naszych przyszłych, potencjalnych klientów. 




A czy wy dbacie o rozwój swojej firmy? Koniecznie dajcie znać w komentarzu!



Gabrysiowa Mama Instagram

Gabrysiowa Mama kontakt


Komentarze

  1. Social media to podstawa, został mi jeszcze TikTok do okiełznania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Tik Tok to w sumie bardzo ciekawe narzędzie, sama ostatnio się nim bawię ;)

      Usuń
  2. Na pewno te wszystkie cztery aspekty są bardzo ważne w rozwijaniu firmy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie informacje bardzo potrzebne 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Bywam w internecie, może nie tak często jak bym chciała, ale na co dzień mam prace zawodową, a blog, czyli moja mała firma to jednak hobby i dodatkowe zajęcie

    OdpowiedzUsuń
  5. Trochę smutne to jest że teraz większość handlu odbywa się Internecie i właściwie bez social mediów ciężko trafić do potencjalnego klienta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno te wszystkie cztery punkty są ważne. Zastanawiam się tylko nad ilością social mediów.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie podstawa to systematyczność i zaangażowanie. Działam według ustalonego planu i póki co sprawdza się.

    OdpowiedzUsuń
  8. Od pewnego czasu zastanawiam się nad założeniem własnej działalności, jednak trochę mnie to wszystko przeraża. W naszym kraju strach teraz cokolwiek swojego mieć...

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje za cenne wskazówki

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak, obecność w internecie przede wszystkim 🙂

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam swoją firmę i o nią dbam, masz rację ze wszystkimi radami.

    Okiem-Julii

    OdpowiedzUsuń
  12. Obecnie najbardziej inwestuje w social media i widzę rezultaty :)

    Ela sia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są między innymi wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics.

instagram @gabrysiowamama_

Copyright © Gabrysiowa Mama